Tarieven

Elk gesprek duurt een uur. De kosten per sessie bedragen 80 euro.

Met een gezin of kleine groep kan het therapeutische bordspel ‘Alle Sterren Van De Hemel’ gespeeld worden; dit duurt circa twee uur. Het tarief hiervoor bedraagt 170 euro.

‘Alle sterren van de hemel’ speel je bijvoorbeeld als gezin dat een dierbare moet missen, of als groep die rouwt om het verlies van een vriendin of vriend. Zo deel je jullie emoties en herinneringen op een verrassende, afwisselende manier. Je kunt dit thuis met elkaar spelen, waarbij ik als begeleider aanwezig ben.

Annulering

Moet je een afspraak afzeggen, doe dat bij voorkeur ruim van tevoren. Zeg je de afspraak minder dan 24 uur tevoren af (of geef je geen bericht van verhindering) dan breng ik deze volledig in rekening.

Vergoeding

Om in aanmerking te komen voor vergoeding door je zorgverzekeraar is het volgende van belang:

1. Heeft je zorgverzekeraar een contract gesloten met mijn beroepsvereniging? (Zie NFG vergoedingen)

2. Heb je alternatieve geneeswijzen/natuurgeneeskunde opgenomen in de polis?

Geadviseerd wordt dit uit te zoeken voordat je een betalingsverplichting aangaat met Verlies&Hoop. Kijk ook goed naar eventuele aanvullende voorwaarden die je zorgverzekeraar stelt. Verder zijn werkgevers soms bereid om een deel te betalen. Informeer eventueel bij je gemeente of deze therapie uit een persoonsgebonden budget betaald mag worden.

Gegevens van mijn beroepsvereniging voor de zorgverzekeraar:

NFG (Nederlandse Federatie Gezondheidszorg). Registratienummer: 8836
Rouw- en verliesbegeleiding valt bij de NFG onder de vakgroep VPMW psychosociaal en maatschappelijk werk (prestatiecode 24504).
Praktijkcode: 90064781

Geregistreerd bij koepelorganisatie RBCZ. Licentie nr.: 180632R

RBCZ

Wanneer de kosten een probleem vormen en je belemmeren te komen, kun je bij Verlies & Hoop in aanmerking komen voor een inkomensafhankelijk tarief. Het is voor mij een waarde dat iedereen, ongeacht financiële situatie, terecht kan voor goede hulp.

Kwaliteit

Mijn praktijk wordt jaarlijks beoordeeld op kwaliteit door Quality in Care, een onafhankelijk bureau. Bekijk hier het Certificaat QIC KMS.

Klachtenregeling

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over mijn zorg?  Graag ga ik met u in gesprek en zoeken we naar een oplossing.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met mij, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar ik ben aangesloten om onvrede en klachten over mijn zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Ik sta geregistreerd bij het Klachtenportaal Zorg onder het lidmaatschap nummer 5995.